نوشته شده توسط : مسعود کاظمی

در حال نزدیک شدن به فصل اسکی هستیم، و کم کم باید لباس‌های اسکی‌ مان را از ته کمد خارج کرده و برای یک راید عالی آماده‌شان کنیم. نکته اینجاست که شما نباید لباس اسکی خود را به همان شیوه‌ای بشویید که لباس‌های عادی خود را می‌شویید. این لباس‌ها از مواد مخصوصی ساخته شده و دارای قسمت‌های اضافی هستند که گاهی اوقات نیاز به مراقبت ویژه دارند و یا ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببینند. شستن لباس اسکی همانند لباس‌های عادی می‌تواند باعث آسیب به آن شده و مقاومت آن در برابر آب را از بین ببرد.

پاک کننده‌ها و صابون‌هایی که برای شستن لباس اسکی استفاده می‌شوند مخصوصا برای این لباس‌ آدیداس ساخته شده و با مواد شوینده و صابون‌های عادی متفاوت هستند. یکی از اهداف شما در تمیز کردن لباس، این است که مطمئن شوید لباس ویژگس ضد‌ آب بودن خود را از دست نمی‌دهد.

لباس‌های اسکی را از انواع غیر‌ تخصصی جدا کنید
لباس‌های تخصصی را از لباس‌های غیر‌ تخصصی جدا کنید. لباس‌های زیر، مانند زیرپوش حرارتی، پیراهن و جوراب‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی با مواد شوینده عادی شست.

با لباس‌ها ملایم رفتار کنید

 

روشویی را با آب سرد پر کرده و از مواد شوینده‌ توصیه‌شده استفاده کنید که خاصیت ضدآب بودن لباس را حفظ می‌کند. شما همچنین می‌توانید از ماشین لباسشویی با دور ملایم استفاده کنید.

لباس‌های اسکی‌تان را نچلانید

 

لباس اسکی خود را دو بار بشویید. اگر لباس را با دست می‌شویید، آب را از نیم تنه لباس با فشار، خارج کنید. از چلاندن و یا پیچاندن لباس خودداری کنید.

لباس‌هایتان را از منابع حرارتی دور کنید

 

لباس اسکی خود را در یک خشک کن با دور کم خشک کنید یا آن را آویزان کنید تا به آرامی خشک شود. لباس اسکی خود را مستقیماً روی یک منبع گرما آویزان نکنید چون ممکن است به خاصیت ضد‌آبی آن آسیب برساند.

هشدار

از خشک‌شویی لباس اسکی اجتناب کنید و از سفید کننده و یا نرم‌کننده پارچه نیز برای آنها استفاده نکنید. شما می‌توانید بعد از خشک کردنشان، از اسپری دافع آب بر روی آن استفاده کنید.

 

خرید اینترنتی لباس همیشه آنطور که انتظار دارید ممکن است برای شما پیش نرفته باشد، مثلا شاید برایتان پیش آمده که لباسی را از روی سایت فروشگاه اینترنتی صرفا از روی عدد یا اندازه‌ای که روی تگ آن نوشته شده خریده باشید و اندازه‌تان نباشد یا سایزتان را به کسی داده باشید تا برای‌تان چیزی بخرد، اما باز هم اندازه‌تان نبوده. این مشکل خیلی وقت‌ها برای اکثر ما حتی در خرید از یک فروشگاه فیزیکی هم پیش می‌آید، اما شاید شانس خطا در خرید اینترنتی لباس بیشتر باشد.

بارزترین علت چنین اشتباهی در انتخاب و سایزبندی لباس وجود سیستم‌های مختلف سایزبندی در دنیاست. معمولا تولیدکنندگان لباس زنانه و مردانه در هر ناحیه از دنیا متناسب با میانگین اندازه‌ی ساکنین خود، از سیستم خاصی برای سایزبندی لباس‌های تولید شده در آن ناحیه، استفاده می‌کنند. به‌طور کلی سه سیستم سایزبندی اصلی در دنیا وجود دارد. سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK)، البته جدیدا سیستم‌های آلمانی (GR)، ایتالیایی (IT)، فرانسوی (FR)، ژاپنی (JP) و استرالیایی (AUS) هم به این مجموعه اضافه شده‌اند، اما هم‌چنان، بیشتر تولیدی‌های پوشاک در سراسر دنیا از همان سه گونه‌ی اول استفاده می‌کنند.اختلاف این نظام‌های سایزبندی در معیارهایی است که برای اندازه‌گیری بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معیارها عبارت‌اند از: اندازه های دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد. روشن است که با دانستن روش درست اندازه‌گیری و دانستن اندازه‌های خود، دیگر نگران کوچک یا بزرگ‌بودن لباس‌های‌تان نخواهید بود؛ ضمن اینکه می‌توانید با خیال راحت به‌صورت غیرحضوری خرید کنید و از خریدتان لذت ببرید.

خرید اینترنتی لباس مردانه و همه آنچه باید در مورد اندازه‌ها بدانید

برای خرید آنلاین مطمئن پوشاک مردانه، لازم است که اندازه‌های زیر را در اختیار داشته باشید.

  • بالاتنه: اندازه‌ی دور سینه، دور گردن، دور کمر
  • پایین‌تنه: اندازه‌ی دور کمر، قد (در صورت خرید شلوار)

 

خب، شما می خواهید كه به مكانی برای انجام ورزش اسكی و اسنوبورد بروید. چرا فقط این دو فعالیت را انتخاب می كنید؟ از اسنوبورد سواری گرفته تا اسكیت روی برف و سورتمه برفی در منطقه شمال، این مطلب در مورد 10 تفریح مختلف یخی، به شما كمك می كند تا ماجراجویی های برفی خود را برای سفرهای آتی برنامه ریزی كنید. بنابراین در صورتی كه علاقه مند به تفریح های برفی هستید، با خواندن این مطلب از ایران هتل آنلاین می توانید هوشمندانه سفر كنید.

در كشورهای برفی واقع شده در بالای مدار قطب شمال - به خصوص لاپلاند، شمال كانادا و گرینلند - سورتمه سواری راهی برای زندگی كردن است. برای امتحان كردن آن می توانید سفری چند روزه به منظور صحرانوردی زمستانی داشته باشید كه در آن چگونگی تحت كنترل درآوردن و نگهداری سگ ها و همچنین كنترل كردن آنها با صدایتان آموزش داشته می شود. چه شما یك سفر به منظور تماشای خرس های قطبی را در سوالبار انتخاب كنید و چه مسافرتی به مناطق قطب شمال در گرینلند داشته باشید، شما در بیابانی دور دست و بلورین از اوقات خود لذت خواهید برد.
امتحان كنید: از سفری 10 روزه در منطقه ویژه سورتمه سواری در یوكان كوئس معروف در كانادا لذت ببرید (در فاصله بین ماه های ژانویه تا فوریه). سه روز اول ویژه شناخت سگ هاسكی قبل از سُرخوردن در میان جنگل ها و روی آب های یخ زده می باشد، و همچنین شب ها نیز در مسیر و در اتاقك هایی بیابانی اقامت خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود کاظمی

Nike Air Max یک خط تولیدی کفش است که در سال ۱۹۸۷ توسط نایک راه‌اندازی شد. این مدل از کفش‌ها را تینکر هتفیلد طراحی کرد. او بسیاری از کفش‌های بسکتبال ایر جردن را نیز طراحی کرده است. در طراحی پاشنه‌ی این مدل کفش‌ها از کپسول‌های بزرگ هوا استفاده شده است که از بیرون هم قابل مشاهده هستند. این مدل از کفش‌ها نیز خیلی زود در میان مصرف‌کنندگان به محبوبیت رسیدند.  

بیل بُوِرمن در تاریخ ۱۹ فوریه سال ۱۹۱۱ در شهر پورتلند در ایالت اورگان به دنیا آمد. او به ورزش فوتبال علاقه‌ی زیادی داشت و در سال ۱۹۲۹ برای تحصیل در رشته‌ی روزنامه‌نگاری وارد دانشگاه شد. او بعد از فارغ‌التحصیلی به یاد گرفتن بیولوژی و مربی‌گری فوتبال در دبیرستان فرانکلین پرداخت و در سال ۱۹۳۵ به شهر مدفورد رفت و مربی‌گری تیم فوتبال را آغاز کرد. بیل بُوِرمن در سال ۱۹۳۶ با باربارا یانگ ازدواج کرد و صاحب ۳ فرزند پسر شد.

بیل بُوِرمن در طول ۲۴ سالی که مربی ورزشی دانشگاه اورگان بود توانست افتخارات و عناوین قهرمانی زیادی را برای این دانشگاه به ارمغان بیاورد. که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قیمت کفش نایک اصل در ایران و ۳۱ ورزشکار المپیک، ۱۲ ورزشکار دارنده‌ی رکورد و ۲۲ قهرمان انجمن ملی ورزش دانشگاهی اشاره کرد. او در سال ۱۹۷۳ از مربی‌گری کناره‌گیری کرد و تمرکز خود را روی تولید کفش‌های نایک گذاشت.

ورود به صنعت کفش‌ سازی

بیل بُوِرمن در اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ از کیفیت کفش‌های مخصوص دوندگی که از چرم و آهن تهیه می‌شدند و وزن زیادی داشتند ناراضی بود. او نامه‌های زیادی به شرکت‌‌های تولید کفش نوشت و به آن‌ها ایده‌هایی برای بهبود کیفیت کفش‌هایشان پیشنهاد داد. اما هیچ‌کدام از شرکت‌ها پیشنهادهای او را نپذیرفتند. بیل درنهایت تصمیم گرفت که خودش دست به کار شود و با کم کردن وزن کفش‌های موجود، در زمان دویدن دوندگان صرفه‌جویی کند. او در نهایت کفش‌های جدیدی را برای شاگردان خود تهیه کرد.

بورمن معتقد بود که هر کفش باید ۳ ویژگی اصلی داشته باشد: یعنی سبک، راحت و بادوام باشد. برای شروع، او کفش‌های ورزشی موجود در بازار را با اره از هم شکافت تا آناتومی آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی کنید. سپس با استفاده از صفحات فلزی و پلاستیکی، رویه‌های متنوعی به وجود آورد. درنهایت یک سازنده‌ی کفش به او نشان داد که چگونه بتواند الگوهای کفش را طراحی کرده و بسازد.

فیل نایت یکی از شاگردان بُوِرمن و اولین نفری بود که کفش‌های ساخته شده توسط او را امتحان کرد. او در سال ۱۹۵۸ یک رژیم غذایی و ورزشی برای نایت تهیه کرد و در پایان نوشت: «اگر یک جفت کفش با کفی مناسب داری برای من بفرست. من تا شروع مدارس آن‌ها را آماده خواهم کرد.» نایت کفش‌های خودش را برای او فرستاد و بُوِرمن آن‌ها را با توجه به سایز پای نایت آماده کرد. چندین سال بعد نایت در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «بُوِرمن اولین کفش‌های دست‌ساز خودش را برای من آماده کرد نه به این دلیل که من یکی بهترین دوندگان تیم ورزشی او بودم، بلکه به این دلیل که فکر می‌کرد امتحان کردن روی من ریسک کمتری دارد.» درنهایت نایت از کفش‌ها برای تمرین‌های ورزشی استفاده کرد اما زیاد آن‌ها را نپوشید. یکی از هم‌تیمی‌های او به نام اوتیس دیویس کفش‌های او را دید و آن‌ها را امتحان کرد. و به‌قدری از آن‌ها خوشش آمد که حاضر نشد آن‌ها را به نایت برگرداند. دیویس با همان کفش‌ها در مسابقات دوی ۴۰۰ متر المپیک سال ۱۹۶۰ شرکت کرد و توانست برنده‌ی مدال طلا شود.

 

برادران داسلر پس از جدایی توافق کردند هیچ‌کدام از برند Dassler برای کفش‌های خود استفاده نکنند. رادولف نام Ruda را برای کفش‌ها و کارخانه‌ی جدید انتخاب کرد و آدی نیز نام Addas را. پس از مدت کوتاهی،‌ آدی نام برند خود را به adidas تغییر داد و رادولف نیز به پیشنهاد آژانسی تبلیغاتی،‌ نام شرکت و برندش را Puma گذاشت. آدی برای تغییر برند خانوادگی، یک خط به لوگو اضافه کرد و متن The Best for the Athlete را نیز به آن افزود.

وقتی آدی تصمیم به ثبت سه خط برای برند کتونی آدیداس خود گرفت، متوجه شد برند دیگری نیز از این نماد استفاده می‌کند. برند فنلاندی Karhu نیز همین نماد را داشت که پیش‌ازآن، سه خط را به‌نام خود ثبت کرده بود. درنهایت،‌ آدی این برند را به قیمت امروزی حدود ۱۶۰۰ دلار خرید. 

رقابت این دو برادر و شرکت‌هایشان در کل شهر پیچید. برای سال‌ها نشانی دوطرفه در مرکز این شهر بود که یکی به‌سمت آدیداس و دیگری به‌سمت پوما نشانه می‌رفت. این دو برادر، دو تیم فوتبال و نوشیدنی‌های متفاوت برای کارمندان و حتی مدارس متفاوت برای فرزندان کارمندان و کارگران داشتند. درواقع، کودکان آن شهر از همان ابتدا رقابت شدید آدیداس و پوما را درک می‌کردند.

فرهنگ سازمانی هر دو شرکت متأثر از بنیان‌گذار آن بود. رادولف و آدی هر دو افرادی بااستعداد و باهوش بودند. پوما در سال‌های بعد به تولیدکننده‌ی کفش ورزشی شناخته‌شده‌ای در جهان تبدیل شد. همچنین، آدیداس با مدیریت آدی در میانه‌های قرن بیستم، فرمانروای صنعت کفش در جهان بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود کاظمی

همیشه شروع هر کاری نیاز به تفکر و تامل زیادی دارد چون اگر فرایند کار به این شکل پیش نرود به جایی می رسیم که باید از اول شروع کنیم و هرچه را که بافته بودیم دوباره باز کنیم!! این داستان یکی از بزرگ ترین برند های جهانی است. زمانی که در وسط راه برندینگ خود را تغییر دادند و میان دو برادر چالش و تضادی شکل گرفت که یا باید برند جمع می شد و یا آن چالش !!

 

در ادامه ی این مقاله به بررسی و تحلیل تاریخچه ی رشد و توسعه ی برند کتانی پوما می پردازیم،پس با ما همراه باشید چون در طول این مقاله داستان ها و چالش هایی را بازگو خواهیم کرد که برای شما و برند شخصی تان بسیار مفید خواهد بود. به طوری که می توانید با به خاطر سپردن این داستان ها،درگیر بسیاری از چالش ها و تله های راه مدیریت کسب و کار و برندتان نشوید.

 

 

 

تاریخچه ی برند پوما

تاریخچه ی برند پوما

 

درسال 1924 در یکی از شهر های آلمان دو برادر با کمک یک دیگر،شرکتی را احداث کردند که در آن به تولید کفش های ورزشی و رسمی می پرداختند.

 

 

 

بعد از چند سال همکاری و توسعه ی برند خوانوادگی شان به دلایلی که خبر از ناهماهنگی آنها می داد به جایی رسیدند که دیگر نمی توانستند باهم دیگر کار کنند که هیچ،دیگر نمی توانستند هم دیگر را تحمل نیز کنند. به همین دلیل فرار را بر قرار ترجیح دادند و تصمیم گرفتند که دیگر هیچ گاه با هم دیگر شراکتی نداشته باشند.

 

 

 

اتفاقی که در عمل نیز رخ داد و آدولف و رودلف داسلر دیگر هیچ گاه با هم دیگر تعامل نداشتند. به طوری که گویا هیچ گاه برادر نبوده اند. از همان جدایی مقدمات پوما چیده شد زمانی که برادر دیگر یعنی آدولف تصمیم گرفت برند آدیداس را تولید کنند. رودلف نیز در پی ساختن برندی رفت که در ابتدا آن را “رودا” نام نهاد که مخففی از ابتدای اسم و فامیل خود او بود اما بعد ها و بعد از مشاوره هایی که از مشاور های کسب و کار گرفت به این نتیجه رسید که نه تنها این اسم برای برندی که تا به این اندازه بلند پرواز است، مناسب نیست بلکه در جایی از مسیر می تواند مانع رشد برند نیز شود.

 

 

 

زیرا اولین چیزی که از برند به گوش افراد می خورد،اسم برند است و زمانی که برندی بر پایه ی اسم و نام خانوادگی یک شخص شروع به کار کرده باشد، براساس فنون فروش به طور قطع، جنبه ی خوبی در عموم جامعه پیدا نخواهد کرد تا زمانی که اسم برند از یک نام غیر شخصی،نشات گرفته باشد.

 

 

 

به همین دلیل رودلف در پی یک اسم مناسب بود تا برندی که آرمانش را در سر می پروراند به حقیقت مبدل کند و برای این مهم همان طور که گفته شد، اولین قدم انتخاب نامی مناسب برای برند بود. رودلف در اکثر مکان ها و کتاب ها به دنبال اسم بود چون از میزان اهمیت آن آگاهی پیدا کرده بود و بعد از تلاش های بسیاری با یک اسم رو به رو شد” پوما”  در اوایل کار این اسم زیاد برای او جالب و جذاب نبود اما بعد که از معنای آن باخبر شد با آغوشی باز این اسم را انتخاب کرد.

 

 

 

چون پوما گربه ای است که می تواند در طول مسیری که می پیماید پرش هایی 20 متری داشته باشد و با پرش هایش طعمه ی خود را شکار کند. زمانی که رودلف به تولیدی خود که در حال تولید کردن کفش بود،نگاه کرد و بعد به این نام، به یکپارچگی در میان این دو رسید و نظاره کرد که واقعا اسم “پوما” به برند او می آید و باعث می شود که برندش رشد کند.پس تصمیم گرفت که در سال 1948 اسم برند خود را به پوما تغییر دهد.

 

 

 

از همین جا رقابت شدیدی میان برند آدیداس و پوما شکل گرفت چون صاحب این دو برند برادر هایی بودند که دست روزگار و تضاد های انتخابی، باعث شده بود از هم دیگر جدا شوند و مسیر جدیدی را در پیش بگیرند. که البته این رقابت تا همین الان نیز ادامه دارد و در بسیاری از موارد شاهد هستیم که پوما و آدیداس بر سر اسپانسر شدن یک مورد و سیلیبریتی مشهور،باهم دیگر رقابت می کنند.

 

رقابتی که نه تنها باعث افول این دو برند نمی شد و نمی شود بلکه باعث شد که هر دوی این برند ها روز به روز رشد کنند و راه خود را قوی تر ادامه دهند. چون خبر داشتند که اگر این روال رشد را ادامه ندهند همین باعث می شود که رقیب سرسختشان از آن ها جلو بزند و حجم بازار بیشتری را در اختیار خود بگیرد.

 

 

 

البته این رقابت به غیر از اینکه به نفع خود آن ها بود بسیار برای مخاطب ها و خریدار ها نیز مفید بود چون اگر در یک بازار تنها یک فروشنده وجود داشته باشد در اصطلاح به او انحصار گر می گویند و می تواند هر طور که دوست داشته باشد قیمت برای محصولاتش بگذارد و کیفیت را نیز به دلیل اینکه هرچه بالاتر رود بر هزینه های تولید افزوده می شود،پایین و پایین تر می آورد.

 

اما زمانی که چند فروشنده و تولید کننده در بازار وجود داشته باشند برند ها برای رقابت نیز که شده سعی می کنند بر کیفیت محصول خود اضافه کنند و به این شکل شرایطی را آماده کنند که مخاطب ها دلیلی داشته باشند برای خرید کردن از آنها. و به این شکل روز به روز بر کیفیت محصولات افزوده می شود و این به سود خریدار است.

 

 

 

اتفاقی که به صورت عملی نیز در حال دیدن آن هستید زیرا هرساله نوعی جدید از لباس ها و کفش ها برای ارسال به بازار آماده می شود و هر ساله نیز بر کیفیت کار ها چه از لحاظ زیبایی چه جنس و کیفیت افزوده می شود.

 

 

کتانی برشکا (Bershka) یکی از مجموعه برندهای کمپانی اسپانیایی ایندیتکس (Indetex) که در اوایل سال ۱۳۷۷ در بارسلون اسپانیا تاسیس شد. کمپانی ایندیتکس پس از تجربه های موفق قبلی تصمیم به تاسیس برندی تحت عنوان برشکا گرفت. بنابراین میشه گفت که برشکا جوان ترین برند بین برندهای ایندیتکس هست. و چیزی که برشکا رو نسبت به سایر برندهای مطرح پوشاک متمایز میکنه استایل متفاوت و جوان پسند در طراحی پوشاک اونه اصولا تم و غالب لباس های برشکا جوان پسند تره و محصولات این برند برای خانمها نسبت به آقایون تنوع بیشتری داره . در ادامه با خرید محصولات برند Bershka برشکا بیشتر آشنا خواهید شد.

 برشکا در ابتدا فعالیت خودش رو با تولید شلوار های جین شروع کرد و در ادامه اکسسوری ، کفش و در نهایت طیف گسترده ای از انواع مدلهای لباس و پوشاک رو به حوزه فعالیت خودش اضافه کرد.
بنابراین به طور خلاصه می توان گفت برشکا برند خرده‌فروشی پوشاک و کیف و کاور گوشی های موبایل اسپانیایی است، که در کنار برندهایی چون زارا، ماسیمو دوتی و پال اند بیر متعلق به شرکت ایندیتکس است. برند برشکا در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای شبکه‌ای از ۱۰۰۰ شعبه توزیع و فروش لباس در ۷۱ کشور جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آرتکسیو، اسپانیا قرار دارد. این برند به تازگی تولید کیف‌های گوشی‌های موبایل را تحت برند خود در دستور کار قرار داده است.



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()